x تبلیغات
دانستنی ها

چرا هتل ها حتما باید از قفل کارتی استفاده کنند؟

 

 

امروزه مسئله امنیت در هتل ها به یکی از مهمترین مسائل تبدیل شده است، به اسن دلیل که در گذشته به دلیل سیستم امنیتی پایین قفل های مکانیکی درزدی و گم شدن اشیا در هتل ها بسیار رایج بود. امروزه استفاده از انواع قفل الکترونیکی مانند قفل کارتی و قفل هتلی در تقریبا تمام هتل ها امنیت مسافران را تضمین کرده است.

اما شاید برای شما این سوال به وجود بیاید که به چه دلیل امنیت قفل کارتی و هتلی بیشتر از قفل های مکانیکی است؟ و این قفل ها چه ویژگی هایی دارند که باعث شده تمامی هتلداران به سمت استفاده از این قفل ها کشیده شوند؟ در این نوشته شما را با برخی از مهمترین ویژگی های این محصول آشنا خواهیم کرد تا در صورتی که قصد خرید و استفاده از این قفل ها را دارید بتوانید تصمیم گیری بهتری داشته باشید.

یکی از مهمترین ویژگی های تمام قفل الکترونیکی ها این است که گزارش کاملی از تردد درون اتاق را مشخص میکنند. یعنس با توجه به کارتی که به مسافران داده میشود میتوان مشخص کرد که چه فردی در چه زمانی وارد اتاق شده است.

با استفاده از این قفل ها میتوان برای افراد مختلف مانند کارکنان هتل و مسافران دسترسی های مختلفی را تعیین کرد، این کار میتواند از سوء استفاده افراد سودجو جلوگیری نماید.

مزایای دستگاه کلایمر

 

امروزه در صنعت ساختمان سازی به یکی از صنایع ایمن و سود آور تبدیل شده است. به همین دلیل نیاز است که فعالان این حوزه در ساخت بناهای خود دنبال روش های نوینی باشند که بتوان با استفاده از آنها سرعت اجرای پروژه ها و ایمنی کارکنان را بالابرد. بی شک نمای ساختمان را میتوان یکی از اصلی ترین بخش های آن بر شمرد به زیرا ظاهر خارجی ساختمان ها معرف آنها است.و باید برای کار روی آن از روش ها و مصالح نوین استفاده کرد. یکی از این روش ها، استفاده از کلایمر به جای داربست در ساختمان است. در این مقاله برخی از مزایا دستگاه کلایمر نسبت به داربست را بررسی میکنیم.

 دستگاه های کلایمر یا همان بالابرها، دستگاه هایی برای دسترسی به ارتفاع بالا در ساختمان هستند، میتوان با استفاده از آنها عملیات های تعمیر و بازسازی نما، نماشویی و ساخت نما را انجام داد.

مزایای دستگاه کلایمر

  1. افزایش سرعت پیشرفت پروژه

دستگاه کلایمر در هر دقیقه میتواند حدود ده متر حرکت کند، به دلیل سرعت بالای این دستگاه در مقایسه با داربست میتوان بدون اتلاف وقت در انجام ساخت نما در ارتفاع جابه جا شد.

2-هزینه های پایین تر در مقایسه با داربست

در هنگام جرای پروژه با استفاده از داربست هر قدر که تعداد طبقه های ساختمان بلند تر باشد لازم است که هزینه های بسیار بالاتری پرداخت شود. و استفاده از آنها به تنهایی میتوان هزینه های اجرای پروژه را افزایش دهد.

اجزای تشکیل دهنده دستگاه تصفیه آب

 

جزای تشکیل دهنده یک دستگاه تصفیه آب می‌تواند شامل فیلتر کربن اکتیو، لامپ فرابنفش (UV)، اسمز معکوس، واحد تقطیر یا هر فرآیند جداسازی دیگری باشد. گوناگونی فیلترهای تصفیه آب بسیار زیاد است و در هنگام خرید آن‌ها باید به کیفیت آب خود توجه داشته باشید. برای مثال اگر منبع آب قابل آشامیدن نباشد، بایستی از فیلترهایی استفاده شود تا باکتری‌های مضر، مواد معدنی و آلودگی‌های آب را از بین ببرند. برای انتخاب سیستم درست بهتر است از متخصصان تصفیه آب کمک بگیرید تا شما را راهنمایی نمایند.
 
در گام اول نیاز است با استفاده از آزمایش مواد موجود در آب شما تشخیص داده شود که این امکان را می‌دهد که مراحل تصفیه آب برای رسیدن به آب مناسب شرب طراحی شوند. در گام بعدی هزینه‌های عملیاتی ساخت و نصب این سیستم، با توجه به میزان مصرف شما، مشخص می‌شود. در حال حاضر با توجه به پیشرفت‌های صورت گرفته، استفاده از سیستم‌های تصفیه آب نسبت به یک دهه پیش، بسیار مقرون به صرفه شده است.

ColorFab

 

 

 فناوری پرینتر سه بعدی پیاده سازی بسیاری از ایده های جالب و شاید عجیب را فراهم کرده، ولی فناوری «ColorFab» که توسط محققان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) توسعه داده شده، امکان تولید اشیایی را فراهم می کند که می توان رنگ آنها را پس از ساخت تغییر داد.

 
تصور اینکه چه اشیایی را می توان به وسیله این فناوری تولید کرد جالب است. به عنوان نمونه می توان قاب های موبایلی را ساخت که رنگ آنها قابل تغییر است، یا می توان گوشواره هایی را تولید کرد که رنگ امروزشان با رنگ دیروز متفاوت باشد.
 
در این فناوری از رنگ های ویژه ای استفاده شده که وقتی در مقابل نور ماورای بنفش قرار می گیرند، ظاهر می شوند. در عین حال می توان با اعمال نور مرئی رنگ اعمال شده را ناپدید کرد.
 
 
 
برای استفاده از ColorFab باید پرینت سه بعدی جسم مورد نظر را روی رابط کاربری آپلود کرد و یک رنگ را انتخاب نمود. سپس می توان انتخاب کرد که رنگ روی کدام بخش از جسم باید پیاده شود.
 
این رنگ ها را می توان به صورت پیکسل های کوچک (مشابه با شکل) به صورت دلخواه اعمال کرد. به این ترتیب می توان انتخاب کرد که کدام پیکسل ها رنگ شان فعال و کدام ها غیر فعال شود.
 

 

چرا انتشار مقالات (ISI) اهمیت دارد؟

همانطور که در همایش ها و سمینار ها از شرکت کنندگان خواسته می شود تا چکیده مقالات خود را جهت داوری و پذیرش مقاله ارائه کنند، مقاله نیز در واقع چکیده ای است در مورد یک موضوع جزئی از بحثی کلی که از رساله یا کتاب استخراج می شود و به خواننده کمک می کند تا برای درک موارد مورد نیاز خود تنها به موضوعی که توجه داشته است دسترسی پیدا کند. حال در این راستا اگر هر کس برای ارائه مقالات خود از شیوه شخصی پیروی کند مخاطب را دچار سردرگمی خواه کرد.
 
انتشار نتایج تحقیقات، پژوهش ها و پایان نامه ها در مجلات معتبر علمی با نمایه های جهانی نقش مهمی را در ثبت دانش بشری و معرفی محققان در سطح بین المللی ایفا می کند. محققان و پژوهشگران ممکن است چاپ مقاله jcr حاصل تحقیقات و پژوهش های خود را در قالب رساله های عریض و طویل و به شکلی موشکافانه انجام داده باشند اما این برای پژوهشگران دیگر مطلوب نخواهد بود که برای آگاهی از یک موضوع مجبور به مطالعه یک کتاب یا رساله باشند. از اینجا مورد توجه قرار گرفتن ارائه مقالات اهمیت خود را نشان می دهد.

ترجمه مقاله

 

جايگاه ترجمه مقاله در مراكز علمي و پژوهشيترجمه آثار علمي به زبان‌هاي مختلف از گذشته‌هاي دور وجود داشته است و به فراخور زمان و اينكه مراكز اصلي علمي چه زباني را براي انتشار آثار خود به رسميت مي‌شناختند. مساله ترجمه از چه زبان‌ به چه زباني اهميت پيدا مي‌كرده است. در حال حاضر نيز مراكز علمي و پژوهشي در تمام دنيا با ترجمه آثار علمي به زبان‌هاي مختلف براي توسعه‌ي علمي خود استفاده مي‌كنند.با توجه به اينكه زبان انگليسي مورد پذيرش غالب مراكز علمي جهان است، در اكثر اوقات در توسعه‌ي پژوهش و يا انتشار آثار به صورت بين‌المللي، زبان انگليسي در يك سوي زبان مبدا و يا زبان مقصد وجود دارد. بنابراين تمامي پژوهشگران براي پيوستن به جمع جامعه علمي بين‌الملل بايد بتوانند نتايج تحقيقات و مقالات خود را به زبان انگليسي ترجمه كنند و پس از ترجمه به ويرايش مقاله ترجمه شده بپردازند؛ و از طرفي براي درك و بهره‌مند شدن از نتايج پژوهش‌هاي ديگر افراد بايد بتوانند مقالات منتشر شده در ژورنال‌هاي ISI مذكور را به زبان فارسي ترجمه كنند.در ايران ترجمه انگليسي به فارسي در دانشگاه‌ها جايگاه اصلي خود را پيدا نكرده است. با توجه به عدم رعايت مسايل حق‌ تكثير در بعضي از آثار علمي دانشگاه‌هاي ايران، مساله ترجمه مقاله و ترجمه متون علمي حساسيت‌هايي را در بين پژوهشگران ايجاد كرده است كه بي‌مورد چاپ مقاله تضميني هم به نظر نمي‌رسد. در صورتي كه ترجمه مقاله، ترجمه متون، ترجمه كتاب‌هاي علمي اگر براي كاربرد صحيح خود مورد استفاده قرار گيرد به بالا بردن كيفيت دريافت و قطعيت مفاهيم در حال پژوهش، تسريع در فرآيند درك مطلب، كمك به مستندسازي پژوهش در حال انجام، امكان مطالعه‌ي حجم بيشتري از تحقيقات صورت گرفته و در نهايت صرفه‌جويي در هزينه‌ها، منجر خواهد شد. بسياري از اساتيد، دانشجويان و پژوهشگران در اين قالب نيازمند به خدمات ترجمه مقاله و ترجمه متون علمي هستند.

 

استفاده از قفل هاي كارتي

 

استفاده از قفل هاي كارتي داراي مزاياي بسياري هستند كه به اختصار به توضيح آن مي پردازيم :با نصب قفل كارتي هتلي , كاركنان هتل ( پذيرش ) مي توانند به راحتي زمان حضور مسافر در هتل را تحت كنترل داشته باشند و اتاق را فقط به تعداد روز هاي رزرو شده و پرداخت شده فرد در اختيار وي قرار دهند.اين كار خود داراي مزاياي بسياري مي باشد كه يكي از آن مزايا كنترل بدهي مهمان است.
به اين صورت كه كارت اتاق را فقط به تعداد شب هاي پرداخت شده توسط مهمان شارژ كرده و با اين كار مانع بدهكار ماندن مهمان و ايجاد مشكل و دردسر هاي احتمالي مي گرديم .
در صورت مفقود شدن كارت قفل هتلي به راحتي مي توان كارت مفقود شده را غير فعال كرد و يك كارت جديد صادر كرد و ديگر نگران سواستفاده افراد سودجو از كليد مفقودي نبود.مسافران ديگر نياز به حمل و نقل و مراقبت از كليدهاي دست و پاگير و سنگين و دردسر ساز ندارند و فقط با استفاده از يك كارت مي توانند درب اتاق خود را باز كنند .هتلداران به راحتي مي توانند با نصب قفل الكترونيكي از كارت كارمندان و خدمه با زمان بندي مشخص استفاده كنند و كنترل كاملي روي حضور خدمتكاران در اتاق هاي هتل داشته باشند , به اين شكل كه فقط با يك گزارش گيري ساده كاملا مشخص ميشود كه در چه ساعت و روزي هر خدمتكار در كدام اتاق كار خدمات و نظافت را انجام داده است .

 

تشريح كلايمر

 

همچنانكه در مقالات قبلي نيز تشريح شد، كلايمر وسيله اي براي دسترسي به ارتفاع در پروژه هاي ساختماني و صنعتي مي باشد. اين دستگاه مختص نفربري تعريف شده است و لذا براي ايمني نفرات، كلايمر داراي استانداردهاي اجباري بين المللي از جمله CE و EN1808 مي باشد. در اين استاندارد به كليه بخش هاي كلايمر پرداخته شده است. يكي از بخش هاي مهم كلايمر كه ايمني آن از اهميت بسيار بالايي بر خوردار است، سيم بكسل هاي اصلي و ايمني كلايمر ميباشد. عمدتا ست انواع كلايمرهاي پرتابل برقي يا كلايمرهاي مونوريل داراي 4 عدد سيم بكسل مي باشد كه دو عدد سيم بكسل اصلي و دو عدد سيم بكسل ايمني مي باشد. ساختار و قطر سيم بكسل نسبت به نوع وينچ كشنده متفاوت مي باشد. به صورت كلي دو نوع وينچ كشنده كلايمر داراي كاربرد گسترده اي مي باشند كه عبارتند از: CTD6.3 و LTD8. سيم بكسل هاي مورد استفاده در وينچ مدل CTD6.3 داراي قطر 8.3 ميلي متر با بافت 4 با ساختار SW+FCD مي باشد و سيم بكسل مورد استفاده در وينچ كشنده مدل LTD8 داراي قطر 8.6 ميلي متر با بافت 4 با ساختار SW+FCD مي باشد. مشخصات تعريف شده، سيم بكسل هاي استاندارد مورد استفاده در كلايمر بوده و در استاندارد هاي CE و EN1808 به شدت به نوع سيم بكسل مورد استفاده در كلايمر تاكيد شده است.
متاسفانه هر ازگاهي شاهد آن هستيم كه تعدادي از تامين كنندگان يا سودجويان، براي كاهش قيمت تمام شده كلايمر از سيم بكسل هاي غير استاندارد از جمله سيم بكسل نمره 8 با بافت 19×6 يا معادل هاي ديگر استفاده مي كنند. لازم به توضيح است كه اجاره كلايمر سيم بكسل هاي فوق به هيچ عنوان براي دستگاه هاي بالابر نفر  يا كلايمر طراحي نشده است  و استفاده از سيم بكسل هاي غير استاندارد بسيار خطرناك بوده و مي تواند عواقب جبران ناپذير جاني را در پي داشته باشد. لذا اكيدا تاكيد ميگردد كه در موقع خريد دستگاه كلايمر توجه گردد تا از اصالت  محصول و استانداردهاي دريافتي آن اطمينان حاصل نماييد.

 

فیلامنت PLA

پرینت گرفتن با فیلامنت PETG تقریباً به راحتی پرینت گرفتن بااست و بعلاوه خصوصیات مکانیکی جالبی دارند که قطعاتی پرینت شده با فیلامنت PLA نمی‌توانند به آن خصوصیات دست پیدا کنند. PETG مخفف پلی اتیلن گلیکول است یعنی همان پِت که در فرآیند تولید درصدی گلیکول به آن اضافه شده است. گلیکول برخی از خواص پت را تغییر می‌دهد برای مثال پرینت آن را آسان تر، شکنندگی آن را کمتر و همچنین در هنگام پرینتر سه بعدی مواد نیمه شفاف، قطعه را تمیزتر می‌کند. فیلامنت PETG خاصیت انبساط کمی دارد به همین دلیل حتی در پرینت‌های بزرگ و بدون محافظ، به ندرت از صفحه جدا و خم می‌شود در حالی که این حالت در PLA به وفور اتفاق می‌افتد. به علاوه پلی اتیلن گلیکول ( فیلامنت PETG ) انعطاف پذیر است ولی انعطاف پذیری آن تا حدی نیست که به راحتی خم شود بلکه در حدیست که در قطعات فانکشنال و کاربردی می‌تواند مقاومت خوبی در برابر ضربه و فشار از خود نشان دهد و به این راحتی نشکند.

بر خلاف فیلامنت‌های PLA یا ABS، فیلامنت PETG به چکیدن یا همان Ooze تمایل زیادی دارد پس ممکن است رشته های باریکی روی قطعه‌ی پرینت شده‌تان جا بگذارد. برای حل این مشکل شما باید تنظیمات retraction پرینتر خود را تغییر دهید یا اینکه با دمای هات اِند بازی کنید تا نهایتاً به تنظیمات مطلوب دست پیدا کنید.

در نهایت باید گفت اگر بتوانید از پس مشکلات retraction  یا همان چکیدن فیلامنت از نازل برآیید و همچنین از چسبندگی لایه ها مطمئن شوید می‌توانید به قطعاتی با مقاومت حرارتی بالا و بسیار ماندگار و با دوام دست پیدا کنید که مناسب استفاده در فضای داخل و فضای خارج است.

قطعات مصرفی کلایمرهای پرتابل

 

 همچنانکه قبلا نیز توضیح داده شد، کلایمرهای پرتابل، وسیله ای برای دسترسی به ارتفاع به جای نصب داربست می باشد و عمدتا برای نماکاری «انواع نماها»، سیمانکاری و نماشویی بهره برده می شود.

 

کلایمرهای پرتابل برقی دارای انواع سیستم های مختلف ایمنی و اضطراری به همراه 4 رشته سیم بکسل (دو عدد سیم بکسل اصلی و دو عدد سیم بکسل ایمنی) می باشد. کلایمر نیز مثل بسیاری از دستگاه ها و ماشین آلات به مرور زمان دچار استهلاک شده و نیاز است تا در یک دوره های مشخص نسبت به سرویس و تعویض قطعات مصرفی آن اقدام گردد. سرویس کلایمرهای پرتابل برقی در یک دوره 4 الی 6 ماهه توصیه می گردد و تعویض قطعات مصرفی آن نیز نسبت به سطح استهلاک و خوردگی آن قطعات، در رنج 1 سال الی 2 سال می باشد.

 

از جمله قطعات استهلاکی که در کلایمرهای پرتابل برقی میتوان نام برد عبارتند از:

 

ترمز مغناطیسی متصل به شافت موتور وینچ کلایمر

قرقره های اتصالی ترمز اضطراری Safety lock

سیم بکسل های اصلی و ایمنی «در دوره های بازدید دقت گردد که در صورت وجود هر گونه عیبی در سیم بکسل ها از جمله شکستگی آن ها، ریش ریش شدن، باز شدن تاب و … نسبت به تعویض و یا تعمیر آن اقدام گردد».

کنترل قطعات الکتریکی ماند کلیدها، سوئیچ ها، کنتاکتورها و ….

کنترل بخش های سازه ای دستگاه از جمله کابین و سازه های نگه دارنده

بازدیدهای دوره ای بایستی توسط کارشناسان شرکت فروشنده انجام پذیرد و در صورت نیاز تعمیر یا اصلاح گردد و اکیدا توصیه می گردد به دلیل حساسیت کلایمر و ایمنی آن، تعمیر و یا بازدید توسط افراد غیر مجاز و خارج از شرکت فروشنده انجام نپذیرد.

 

بازرگانی ایمن صعود افراز، کلیه قطعات مصرفی انواع اجاره کلایمر ها را برای بلند مدت خریداری و انبار نموده است و اکیپ مجرب این شرکت در اسرع وقت برای انجام خدمات و سرویس و تعمیرات لازم آمادگی دارند.

 

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد