در هر یخچالی، پنج قسمت اصلی وجود دارد: کمپرسور ، گاز یخچال و کویل های یخچال این اجزا با تعاملی که باهم دارند باعث کار کردن یخچال و خنک شدن اجرای داخلی آن میشوند. در ادامه کارایی هر یک از این اجزا و نحوه کار هر یک را بررسی میکنیم.

کمپرسور یا همان موتور یخچال، گاز را با فشار به داخل کویل ها که لوله هایی در خارج از یخچال هستند میفرستند. سپس گاز با قرار گرفتن در دمای آشپزخانه تبدیل به مایع شده و سرد میشود، این مایع سرد با عبور از داخل کویل ها که در سراسر یخچال قرار دارند دمای بخش های مختلف یخچال را خنک میکند. عملکرد این گاز به این صورت است که گرما هوا یخچال را جذب میکند و از حالت مایع به گاز تبدیل میشود و دوباره در چرخه قرار میگیرد.

 

اکنون نگاه دقیق تری به عملکرد یخچال داشته باشیم، همانطور که میدانید رطوبت و آب میتواند گرما را به خود بگیرد و کم کند، گاز HFCموجود در یخچال هم به همین شکل عمل میکند و وقتی که به شکل مایع در میایدگرمای یخچال را به خود جذب میکند و خنک تر می شود، قطعه ای که باعث به جریان در آمدن گاز یخچال داخل کویل ها میشود کمپرسور است که با استفاده از نیروی برق کار میکند، همچنین این قطعه وظیفه مایع کردن گاز را برعهده دارد.

منبع نمایندگی تعمیر یخچال دوو