انتخاب یک قفل کارتی بدون کلید (قفل کارتی ،رمزی و یا اثرانگشتی) برای صاحبان کسب و کار بسیار مهم می باشد زیرا این کار به آن ها کمک می کند تا از شر شیوه های ناکارآمد و وقت گیر که با قفل های مکانیکی و کلیدهای سنتی مرتبط هستند، خلاص شوند. با این حال تنوع بسیار زیاد قفل های بدون کلید و همچنین ویژگی های مختلف هر یک از آن ها باعث می شود تا انتخاب میان آن ها برای صاحبان کسب و کار کمی مشکل باشد. در ادامه این مقاله به معرفی انواع مختلف بدون کلید و مزایای هر یک از آن ها پرداخته می شود تا به راحتی بتوانید گزینه مناسب برای کسب و کار خود را انتخاب نمایید.

 
قفل هوشمند رمزی، ساده اما امن
این نوع قفل شاید شایع ترین و محبوب ترین قفل در میان انواع قفل هتلی های بدون کلید (قفل کارتی ،رمزی و یا اثرانگشتی) باشد. کاربران به راحتی می توانند با معرفی رمز عبوری مجاز به هر یک از اتاق ها و یا درب ورودی ساختمان دسترسی یابند. شما می توانید برای هر یک از کاربران، رمز عبوری منحصر به فرد تعریف نمایید تا از ورود افراد ناشناس به سایر بخش ها جلوگیری به عمل آورید. انرژی مورد نیاز این نوع قفل ها مانند سایر قفل های دیجیتال از ۴ عدد باتری قلمی AA تامین می گردد.
 
بسیاری از قفل دیجیتال دارای صفحه لمس جهت وارد نمودن رمز می باشند و در کنار رمز، توسط یکی از دو روش معرفی کارت و یا اثر انگشت نیز می توان به آن ها دسترسی یافت اما از جمله قفل هایی که تنها توسط رمز می توان به آن ها دسترسی یافت، دستگیره های درب و پنجره یال می باشد.